ناجی اولین سیستم مشاوره تغذیه تلفنی در کشور
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

مشاوره تلفنی َتغذیه کودک

 

مشاوره تغذیه تلفنی کودک

مشاوره تغذیه تلفنی کودک یکی از نیاز های اصلی والدین دارای کودکان نوپاست، که اشتهای کم و در برخی موارد بی اشتهایی دارند. معمولاً والدین این انتظار را دارند که به همان اندازه که یک بزرگسال در طی روز غذا می خورد، کودک نیز غذا بخورد و هر مقدار خوراکی را که برای وی در ظرف می ریزند را تا انتها بخورد، اما اغلب این اتفاق رخ نمی دهد. در این موارد والدین از ترس بروز تأخیر در رشد و سوء تغذیه به مشاور تغذیه مراجعه کرده و اذعان می کنند که کودک من لب به غذا نمی زند و شروع به مقایسه میزان اشتهای کودکشان با سایر کودکان می کنند.

ممکن است غذا نخوردن به دلیل وجود بیماری های مختلف باشد. اما در بیشتر موارد، تلاش ها و روش هایی که والدین برای غذا دادن به کودک استفاده می کنند باعث غذا نخوردن آنها می شود. لذا رفتارهای اشتباه والدین مانند تشویق کردن، جایزه دادن، تهدید کردن و یا به زور غذا دادن باعث بی اشتهایی بچه ها خواهد شد. لازم است در زمینه بی اشتهایی کودکان و کمک به رفع آن چند نکته را یادآور شویم.

جالب است بدانید اشتهای کودکان پس از یک سالگی کم می شود زیرا میزان رشد آنها نسبت به سال اول عمر کندتر است. کم غذا خوردن در سال دوم و سوم زندگی کودک بسیار شایع است و برخی آن را به عنوان بی اشتهایی تلقی می کنند. در برخی مواقع هم ممکن است اشتهای متغیری داشته باشند به این صورت که گاهی هرچه می خورند سیر نمی شوند و گاهی هم لب به هیچ غذایی نمی زنند. در این مرحله والدین نباید نگران باشند زیرا اشتهای منظم، به صورت یک رفتار به مرور زمان در کودکان به وجود می آید.

یکی از مواردی که والدین باید در نظر بگیرند این است که با توجه به چثه کوچک کودکان، حجم معده آنها نیز بسیار کم است و این موضوع باعث می شود زودتر سیر شوند. همچنین میزان کالری مورد نیاز روزانه برای کودکان کمتر از بزرگسالان است.

نکته دیگری که باید بدانید این است که چاق بودن کودکان، نشانه سلامت آنها نیست. فراموش نکنید که کودکان چاق، در سنین بزرگسالی بیشتر مستعد ابتلا به چاقی و بیماری های مرتبط با آن مثل دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی و عروقی، کبد چرب و سندرم متابولیک هستند.

 

چند راهکار ساده برای تشویق کودکان به غذا خوردن با مشاوره تغذیه تلفنی کودک

 

ارتباط با مشاور تغذیه کودک

والدین می توانند برای رفع نگرانی حاصل از بی اشتهایی فرزندشان، از طریق مشاوره تغذیه تلفنی کودک، سوالات و مشکلات خود را مطح کرده و از راهنمایی های مشاور تغذیه بهره مند گردند و در صورت صلاح دید مشاور تغذیه، در جلسات حضوری و یا مشاوره تغذیه در منزل از نزدیک با والدین و کودک ملاقات داشته و موارد را بررسی و به رفع آن کمک نماید.

با توجه به تکنولوژی روز دنیا و راه های ارتباطی و اپلیکیشن های پیام رسان، والدین می توانند سوالات و مشکلات خود را به صورت 24 ساعته از طریق تلفن، واتس اپ، تلگرام و اینستاگرام برای مشاور تغذیه ارسال نموده و مشاور نیز در اولین فرصت پاسخ سوالات آنها را خواهد داد.

 

در پایان

فراموش نکنیم که کودکان آینه رفتار والدین هستند و هر چیزی که مقابل این آینه قرار بگیرد، آن را منعکس خواهد کرد. عادات غذایی صحیح را از کودکی به آنها بیاموزیم.

 

نویسنده: معصومه کریم نجات

 

 

 

Call Now Button